Nyomtatható verzió PDF formátumban

GVH bírság megtévesztő Ryanair reklámok miatt

A Gazdasági Versenyhivatal megállapította, hogy a Ryanair Limited megtévesztette a fogyasztókat a kedvezményes áron kínált repülőjegyek reklámjaival.

A Ryanair Limited (Ryanair) 2012. július 26. és 2012. szeptember 19. között napi- és hetilapokban, magazinokban, szórólapokon, valamint saját honlapján elhelyezett banneren népszerűsítette a 99 Ft-os, illetve 49 Ft-os kedvező áron megvásárolható repülőjegyeit. A tájékoztatások fő üzenete a fogyasztók számára az volt, hogy a hirdetésekben megjelölt kedvezményes árú jegyeket a vállalkozás valamennyi, Budapestről induló úti cél esetén biztosítja. A GVH vizsgálatában megállapította, hogy a kedvezményes árú jegyek ezzel szemben csak egy vagy két úti cél esetében voltak elérhetőek, így a hirdetések valótlan üzenetet közvetítettek a fogyasztók felé.

A Gazdasági Versenyhivatal megállapította, hogy a vállalkozás jogsértést követett el, amikor 2012. július 26. és 2012. szeptember 19. között a nyomtatott sajtóban megjelent hirdetéseiben azt sugallta a fogyasztók számára, hogy a kedvezményes árú jegyek valamennyi általa kínált útirányban elérhetőek. A vállalkozásra ezért 10.000.000 Ft bírságot szabott ki a hivatal.

Az ügy hivatali nyilvántartási száma: Vj-94/2012.

Budapest, 2013. szeptember 25.

Gazdasági Versenyhivatal

További információ a sajtó számára:
GONDOLOVICS Katalin
sajtószóvivő
cím: 1054 Budapest, V. ker. Alkotmány u.5.
levél: 1245 Budapest, 5. Pf. 1036
tel: (+36-1) 472-8902
tel: +36-30 618-6618
email: sajto@gvh.hu
http://www.gvh.hu