A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 2015. október 20-án induló, „Gondolja Végig Higgadtan” kampányának célja, hogy segítse a fogyasztókat és a vállalkozásokat egyes tájékoztatások megtévesztő jellegének felismerésében, és javaslataival támogassa döntéseiket. Mindezzel a versenyhatóság a tudatos fogyasztói magatartást kívánja ösztönözni.

A GVH úgy ítélte meg a hozzá beérkező panaszok és bizonytalanságra utaló piaci jelzések, valamint a lefolytatott versenyhatósági eljárások tapasztalatai alapján, hogy számos területen szükséges felhívni a fogyasztók és a vállalkozások figyelmét a megtévesztő tájékoztatási módszerekre.

A GVH most elindított kommunikációs kampányában több téma bemutatásával ad tanácsokat mind a fogyasztóknak, mind a vállalkozóknak a döntéseiket megelőzően mérlegelendő szempontokat illetően.

A versenyhatóság első ilyen figyelemfelhívó fogyasztói tájékoztatóin – szórólapokon, plakátokon és elektronikus direkt marketing leveleken – a fiktív számlalevelekkel, a rák ellen ható szerekkel, a termékbemutatókkal, az üdülési joggal, a fogyókúrás készítményekkel és az utazási ajánlatokkal kapcsolatos visszásságokra reagálnak. E tájékoztatókat a jövőben újabbak követik.

A kampány tájékoztatói megtalálhatók a GVH honlapján, a Gondolja Végig Higgadtan menüpont alatt is.

Budapest, 2015. október 19.

Gazdasági Versenyhivatal

Információ a sajtó részére:
dr. Basa Andrea
sajtószóvivő
cím: 1054 Budapest, Alkotmány u. 5.
tel.: (+36-1) 472-8902
fax: (+36-1) 472-8898
mobil: +36-30 618-6618
e-mail: basa.andrea@gvh.hu, sajto@gvh.hu
http://www.gvh.hu

Nyomtatható verzió PDF formátumban