SAJTÓFŐNÖK

a Gazdasági Versenyhivatal közleménye

Egymilliós bírság a fogyasztók megtévesztésre alkalmas reklámért a Ferrero Magyarország Kft-nek

A Gazdasági Versenyhivatal fogyasztók megtévesztésének gyanuja miatt indított eljárást a budapesti Ferrero Magyarország Kereskedelmi Kft. ellen, miután észlelte, hogy nevezett az általa forgalmazott Kinder tejszelet termékéhez kapcsolódó reklámjában olyan állításokat szerepeltet, amelyeknek valóságtartalma kétségbe vonható.

A kifogásolt reklám, - amely 2002. május 22. és június 14. között összesen 15 alkalommal jelent meg havi és heti lapokban, - többek között tartalmazta az alábbiakat (részlet a reklámból):

"Kinder tejszelet
Harapj bele a tejbe!

A tej elengedhetetlenül fontos, természetes táplálék a fejlődő szervezet számára. Képzeljük csak el micsoda tápanyagforrás a kalciumban, E és B vitaminokban és fehérjékben gazdag friss tejkrém, a legjobb gabonából, friss tojásból és egy csepp mézből készült könnyű piskóta közé ágyazva ! Ez a Kinder tejszelet..."

A GVH versenytanácsa a mai napon megtartott tárgyaláson megállapította, hogy a Kinder tejszelet ezen reklámja a terméket több olyan tulajdonsággal ruházta fel, amelyek nem voltak igazolhatók, s ezáltal a termékminőségnek a valóságosnál kedvezőbb látszata keletkezett. Jogsértő állításnak bizonyult például, hogy a termék kalciumban, E és B vitaminban gazdag, hogy a legjobb gabonából, s friss tojásból készült.

A versenytanács fentiekre tekintettel a reklám - így a Kft. cselekménye - fogyasztó megtévesztésre alkalmasságát megállapította, a kifogásolt reklámozást megtiltotta, egyben a Kft-t 1 millió (azaz Egymillió) forint bírsággal sújtotta.

Budapest, 2003. 01. 06.

Dr. Polgárdy Géza