A GVH a Tesco győri áruháza elektronikai üzletágának átvételét vizsgálta a Media Markt Retail Cooperation Kereskedelmi Kft. (MediaMarkt) által.  A most lezárult eljárásban a hatóság arra a következtetésre jutott, hogy a tranzakció nem jár káros versenyhatásokkal.

Az ügy előzménye, hogy a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) egy korábbi eljárásban már engedélyezte, hogy a MediaMarkt 9 helyszínen (Budapest, Veszprém, Sopron, Baja, Esztergom, Szekszárd, Dunaújváros, Kaposvár, Tatabánya) üzemeltessen eladótéren belüli, ún. shop-in-shop üzletet a Tesco-Global Áruházak Zrt. (Tesco) értékesítési helyszínein.

A jelen eljárás részeként készült részletes elemzés szerint a Media Markt piaci részesedése ugyan viszonylag magas a műszaki fogyasztási cikkek kiskereskedelmi értékesítésének győri piacán, azonban a tranzakció nem változtat ezen jelentősen. Győrben több érdemi versenytárs is jelen van, emellett bizonyos fokú versenyt az online szereplők is támasztanak. A fogyasztók árérzékenyek, és választásukat ár-összehasonlító oldalak segítik. A Media Markt már a tranzakciót megelőzően betelepült a győri Tesco áruházba egy rövid távú bérleti szerződés megkötésével, ami nem járt a helyi fogyasztók számára hátrányos következményekkel (pl. az országosan alkalmazottnál magasabb árakkal). Mindezek figyelembevételével, az összefonódástól nem várhatóak káros versenyhatások.

Az ügy hivatali nyilvántartási száma: VJ/3/2019.

Budapest, 2019. július 26.

Gazdasági Versenyhivatal

 

Információ a sajtó részére:
sajto@gvh.hu
http://www.gvh.hu

További információk:
GVH Ügyfélszolgálata
tel: (+36-1) 472-8851
e-mail: ugyfelszolgalat@gvh.hu
http://www.gvh.hu

Nyomtatható verzió PDF formátumban